Aquest Ajuntament ha d’estar a l’alçada de les actuals circumstàncies, i ser sensible a les necessitats de la gent. I no ho està, almenys pel que resulta d’aquest pressupost.

L’Ajuntament ha de prestar un bon servei i fer una bona gestió dels recursos que se li han confiat, fixant les seves prioritats d’actuació d’acord amb la realitat i el projecte de futur del nostre poble. No només no es poden malbaratar uns recursos cada vegada més escassos, sinó que de la seva gestió s’ha d’obtenir la màxima rendibilitat social possible, en tots els àmbits. I no és el cas del pressupost que se’ns presenta.

Fotografia extreta de la web Alella.cat
L’Ajuntament ha de prestar un bon servei i fer una bona gestió dels recursos que se li han confiat, fixant les seves prioritats d’actuació d’acord amb la realitat i el projecte de futur del nostre poble. No només no es poden malbaratar uns recursos cada vegada més escassos, sinó que de la seva gestió s’ha d’obtenir la màxima rendibilitat social possible, en tots els àmbits. I no és el cas del pressupost que se’ns presenta.
Li posaré 2 Exemples:
- CiU li ha proposat la fusió de regidories per optimitzar recursos: Urbanisme i Medi Ambient, Manteniment i Obra Publica.
- La mitjana del total de cada regidoria que vostès dedicant a sous i salaris esta quasi al 40%.
Estem vivint una situació que ens sobrepassa a tots, als ciutadans, a les empreses i a la classe política. Tots nosaltres coneixem a més d’un veí o veïna que no troba feina. Persones que no poden fer front a un negoci que amb empenta i sacrificis, però amb molta il·lusió, van endegar i que ara hi han tingut que renunciar. I segur que també coneixem, perquè hi convivim, a famílies que no arriben a final de mes.
Ara, per tant, cal un exercici de maduresa, una manera de fer diferent. Demostrar que tenim una clara i única voluntat de servei a les persones. Entendre que governar no és manar per manar, sinó per servir, tal com ens exigeixen aquests moments de crisi generalitzada. El pressupost que tenim sobre la taula segurament seria un bon pressupost en altres temps, és un pressupost tècnicament molt acceptable, però que no respon políticament als reptes actuals, ni és prou sensible davant les actuals dificultats que hem d’atacar.
CiU li va proposar la supressió de la partida de Cooperació Internacional (53.000€), perquè ara no toca “ens esta molt be la solidaritat però cada cosa al seu moment i aquest es el moment per ser solidaris i cooperar amb la gent del nostre poble. Aquesta gent no entén de decisions polítiques, i aquesta es la raó que vostè va esgrimir.
També li vàrem proposar la congelació de sous de càrrecs electes, som els primers que tindríem que donar exemple, tal i com està tot, quant un ciutadà li pregunti el perquè el seu poder adquisitiu aquest any puja, que li pensa contestar? Ni que sigui el 0,2%.
Aquest matí a la diputació de Barcelona han acordat en sessió planaria la congelació de sous per tot l’any 2010, tot i que ells ja el tenien congelat des de el 2008.
L’Ajuntament no es una empresa privada, en la qual es puja o es baixa el sou a conveniència, els diners que estem gestionant son públics els dels impostos dels nostres ciutadans.
A qui pertocaria en primer lloc fer aquesta reflexió i entomar el lideratge unitari que necessitem no som nosaltres, sinó aquest govern municipal. Però tradicionalment, nosaltres, degut a molts esforços, hem estat la punta de llança i, si a qui li pertoca no ho fa, ens tocarà a nosaltres arremangar-nos. Ho hem intentat, sense cap èxit. Cap proposta, cap iniciativa, cap idea ha estat ni tan sols considerada:
- Incrementar la dotació pressupostaria de web municipal (partida 22603) per poder implementar un servei d’ocupació molt més àgil i actualitzat, i per a la creació d’ un espai de suport a través de la web municipal a les persones que estiguin a la recerca de feina (Currículum Vitae, Carta de Presentació, Test, Entrevistes personals, etc).
- Enllaços d’interès: S.O.C, Oferta xarxa local ocupació i del Maresme, DIBA-CIDO convocatòries d’oposició, INEM, Portal Eures, Seguretat Social, Ministeri de Treball i Immigració.
- Som coneixedors de l’ aplicatiu porta22 , que és el nou servei que ha posat en marxa la Regidoria de Promoció Econòmica, però no és un portal actiu d’ ofertes i demandes, sinó tan sols un espai tècnic d’assessorament laboral general.
El que aquest Grup municipal planteja és quelcom diferent. Nosaltres plantejàvem un servei d’ àmbit local, el SOM (Servei d’Ocupació Municipal ) i el SOC Servei d’Ocupació Comarcal , és a dir, que a la pròpia plana web de l’ajuntament s’incorporessin les ofertes de treball a nivell local i a nivell comarcal, per tal de que la persona pogués fer arribar el seu CV al SOM o al SOC.
El que dic, ho dic des del costat més positiu i constructiu que pugui existir. Que ningú no busqui cap to de retret, pq no existeix. Però el fet és que vostè aquest expedient el va tancar abans d’obrir-lo.
Aquest pressupost està fet des de la insensibilitat, o millor dit des la rutina, no està fet amb voluntat d’atacar els problemes que avui ens afecten i emmotllar-se a situacions futures.
Escolti hem de començar a reduir la despesa, no podem esperar a tenir el problema a sobre, per que ja el tenim, hem de començar a estalviar. De moment i si no canvia res el 2011 ha de començar a tornar diners a l’Estat, els ingressos de l’estat cada cop baixaran més, el FEOLSD pot assegurar que el tindrem l’any que be?
No ens podem endeutar per despesa corrent, i tant vostè com jo sabem que per quadrar les contes només passarà per un lloc , pujar impostos.
No esperem hem de començar a optimitzar els recursos, menys festivals, congelació de sous...
¿Quin gest a fet vostè al respecte?, faci un gest però fàcil ja, aquí ens hi trobarà.
CiU, durant els dos darrers anys i mig sempre s’ha ofert a aquest equip de govern sense eludir en cap moment la nostra responsabilitat tot i estan a la oposició.
Com a portaveu de CiU crec que el millor missatge que podíem haver traslladat als ciutadans era el del consens, almenys en els aspectes fonamentals de la política en el nostre poble.
Aquesta, al nostre entendre seria l’única manera de:
- Sortir-nos-en amb garanties.
- De transmetre confiança als ciutadans.
Per tot això, i per donar-nos una nova oportunitat tots plegats, demanem a aquest govern que no sotmeti ara a aprovació el pressupost, perquè sigui en el proper Ple a on es decideixi, de no ser aixi, ens obligara a votar en contra per poder presentar les al·legacions pertinents per tal que les nostres demandes siguin considerades i analitzades.

0 comentarios:
Publica un comentari a l'entrada