Un pas endavant

Què hem d’esperar d’un govern municipal? Què se li ha d’exigir? Doncs per començar que gestioni bé els recursos i els serveis públics bàsics. Que promogui un urbanisme respectuós amb el territori i amable amb la gent; que millori la mobilitat (sense aixecar els carrers cada dos per tres). Que afavoreixi l’activitat econòmica i comercial, i no que la compliqui. Que impulsi una oferta cultural potent, i faciliti les iniciatives ciutadanes d’interès general.



Què més? Que sigui resolutiu i transparent. Que no caigui en el clientelisme ni en tuteles ideològiques; ni faci dirigisme. Que no adoctrini els ciutadans, ni converteixi l’ajuntament en un ministeri. Que en lloc de dictar normatives a tort i a dret, les faci complir i en revisi l’eficàcia. Que resolgui problemes, no que els generi. Que no es subordini a directrius alienes. Que escolti i es faci respectar, i exerceixi amb un profund sentit institucional i de país. Ens deixem res?

Doncs... sí, falta l’element vertebrador de tot plegat: el projecte, la visió de poble. El motor que doni sentit i direcció al govern, i ajudi a atraure recursos per a crear riquesa i benestar. Un projecte que activi les energies disponibles, i permeti fixar prioritats, sense improvisació, amb un inequívoc sentit social de l’exercici del poder. Una visió de llarg recorregut, que superi l’estreta lògica de la subvenció. Un projecte de poble àmpliament compartit, que il•lusioni, que sumi complicitats.

A CiU sabem cap on hem d’orientar el nostre futur: apostem per una Alella que projecti la seva tradició i valors cap els àmbits del coneixement. Una Alella que sigui identificada arreu com un centre d’excel·lència en recerca i innovació. Un lloc millor per a viure-hi, i d’ on sorgeixin empreses d’alt valor afegit. I per fer-ho realitat hi treballem de fa temps amb la col·laboració d’institucions catalanes de gran prestigi. Un projecte que, arribat el moment, posarem al servei del nostre poble, al marge de resultats electorals.

“Farem un centre de recerca universitari”

A continuació reprodueixo l'entrevista publicada avui al diari El Punt, que em va fer en Gerard Ariño.

Economia: La nova candidata de CiU aposta per la revisió a la baixa de les taxes als comerços locals. Consorci: Assegura que, en el cas de ser alcaldessa, revisarà els plantejaments del nou òrgan del territori de la DO.

Quina valoració fa d'aquest mandat?
Crec que hem estat responsables, però ens ha costat molt que les nostres propostes siguin acceptades pel govern.

Posi'm un exemple...
No hem consensuat uns pressupostos en quatre anys. El 2010 vam demanar una rebaixa dels sous dels càrrecs electes i no es va acceptar. Després es va haver d'aprovar perquè venia marcat per l'Estat.

Feia falta un canvi a CiU Alella?
Crec que sí. Sense desmerèixer el que teníem, però ara feia falta un canvi generacional. El 2003, el que proposava uns aires renovadors era ERC-LG, també amb una llista molt jove. Nosaltres també ens hem d'adaptar.

Es veu alcaldessa?
Creiem que sí que hi pot haver un canvi de govern. Suposo, però, que no ens ho posaran fàcil.

Quin és l'eix de la seva proposta?
Els nostre programa es basa en família, empresa, comerç i cultura. Volem impulsar un centre de recerca universitària relacionat amb el món vitivinícola que ens ajudi a desenvolupar l'economia local. També revisarem les taxes als comerciants.

Creuen en el projecte de consorci de la DO Alella?
No creiem en la duplicitat d'òrgans i, per això, ens replantejarem el que hi ha sobre la taula. Amb això no vull dir que el tancarem.

Quin projecte del govern destaca positivament i quin negativament?
Potser el projecte dels primers quatre anys era molt engrescador, però en aquest darrer mandat hem trobat a faltar un full de ruta.

Quina opinió li mereix el projecte de ronda del Maresme?
Ens hi oposarem, perquè cal esgotar altres alternatives abans de fer una via com la proposada.

Quines expectatives electorals tenen?
Ara tenim tres regidors, el nostre objectiu és doblar-los.