Què fa la policia allà dalt?

Escrit del grup municipal de Convergència i Unió al Full, el butlletí d'informació municipal del mes d'octubre de 2010.

En què s’haurà distingit el govern de l’alcalde Francisco? Haurà estat la seva gestió un model de modernitat, racionalitat i eficàcia? Quin és el seu projecte més enllà de presidir el Consorci de la D.O. sense resultats coneguts?


L’any 2003, el nou govern municipal es troba amb un cadastre revisat i una gran efervescència urbanística que ben aviat li permeten recaptar el que mai abans l’Ajuntament havia ingressat. Es puja la taxa d’escombraries. Tot de cara. Ja només calia aprofitar l’evident esgotament dels anteriors governs municipals... i aquí pau, molta pau, i allà glòria...

Glòria? Amb quins resultats s’ha gestionat l’abundància? En quines condicions se’ns ha situat en la crisi? Si es considera que gairebé tots els alcaldes del món occidental fan obres, i polítiques socials, i reparteixen subvencions, doncs segurament el més rellevant del mandat del nostre alcalde haurà estat haver disparat els costos fixes de l’Ajuntament, que han passat de 5,9 a 9,2 milions d’euros, sense aportar recursos externs significatius i deixant en conseqüència força malparada la inversió. O potser és que amb la piscina ja ho teníem tot fet? Alella ha posat els diners i l’alcalde ha inflat la maquinària. És aquest un bon model de gestió? Sembla talment com si el poble hagués fet més pel seu alcalde que no pas a l’inrevés. Quedem-nos aquí.

Hi ha la gestió exigent i responsable, i hi ha aquella altra “gestió” pública que s’acaba acomodant en un cert modus vivendi. A Alella estem a prop d’aquesta segona manera de fer. I és així com s’expliquen certes coses, com ara que l’alcalde perdi tant sovint el sentit institucional del càrrec, posant-se ell mateix per davant del que representa. Ho hem vist als actes oficials de la Festa de la Verema: en lloc de l’alcalde ha comparegut el candidat Francisco a recitar-nos el seu pamflet electoral. I per cert, què fa la policia allà dalt?